Thursday 13 October 2016

COURSE?

 

Hai again, and assalamualaikum. ;)

Course? Impian?

Hahaha dulu impian masa kecik nak jadi doctor. Dah besar sikit nak jadi polis. Best en dapat 'main' pistol gitu kekeke. Dah dewasa ni, impian nak jadi pharmacist so kena pilih kos farmasi lah. Tapiiii tapiiiiii.... semalam aku pegi UKM. Fakulti Farmasi Universiti Kebangsaan Malaysia. Memang best gila kentang ah.

Dari sudut pandangan luaran, aku tengok dorang ni (pharmacy students) amatlah so into their own world. Well, memanglah kan. Cos all of meee~ okno hujan nanti kang. Sebab kos ni susah beb. Extracting molecules from plants is the most popular reseach that they need to do. Ade sekali kan hahahah abang PhD tu dia tenga cerita pasal research dia, acetate amende ntah, masa dah habes explain tu, dia macam cakap lah ''alright, if anyone wants to see this thing can come here but be careful bcs I took 2 months just to finish this'' Semua be like ''Aha, its okay sir, we don't want to''. Hadoiiii, aku gelak je kat belakang tu. Pastu tengok makmal-makmal dorang. Tengok dorang wat lipstick semua. Fuh barang machine semua mahel mahel weh, tu kalau jatuh, tujuh keturunan punya gaji pun belum tentu dapat ganti haha. Best lah. Pengalaman yang berharga. Aku nak attack UiTM huhu sebab semua hakak habang masuk situ skor semacam je en so kita ikut jelah jejak langkah. Yuran dia pun rendah berbanding uni lain.

Tapi aku rasa amek kalau kos veterinar pun boleh tahan cool jugak. Aku dahlah suka haiwan especially kucing la en.

Kos ketiga aku, chemical engineering. Konon budak minat kimia en hahaha. So, sebenarnya semua bergantung kepada rezeki. Janji belajar. Kita ikut flow. Yang sekarang kita usaha dulu, kalau kau punya piki tapi takde usaha, kau tak kemana. yedok? Hokkay, goodluck semua.

No comments:

Post a Comment